The best 10 cardio exercises!

Ahoj holky!
Dlouho se mě některé kámošky ptají proč tolik běhám, když mě to vlastně nebaví. Není vůbec pravda, že mě to nebaví.
Ne, ne, ne! Miluju běhání. Jasně, to říkaj všichni. Ale asi to znáte každá - někdy se vám běží naprosto perfektně, nic vás nebolí,
venku je hezky, běžíte hezkou krajinou a vše se zdá super, jenže někdy je prostě všechno špatně.

Na jejich otázku mám většinou 2 odpovědi: Je to nejúčinnější forma cardia. Tak když už se jdu přeci na tu hodinu hýbat - ať to má význam!
A za druhé: miluju, když se mi načítají kilometry na nikeplus! 

A tak mě napadlo - vážně neexistuje nějaké JINÉ méně náročné a zároveň účinné cardio?


Rozhodla jsem se sepsat seznam 10 nejúčinnějších cardio cvičení!

Výhodou běhu je především to, že můžete běhat prakticky kdykoli a kdekoli. Nemusíte chodit do fitka ani žádného sportovního centra. 
Jediné vybavení jsou kvalitní boty. Taktéž pomáhá posílit kosti a pojivé tkáně, kromě toho vyčistit hlavu a krásně tvaruje nohy :)
Osoba s váhou 65kg spálí přibližně 300 kcal/30 minut při rychlosti 8km/h. To opravdu není moc velké tempo a zvládne ho, řekla bych, každý. 
Při rychlé chůzi spálíte sotva polovinu. Náročnější můžou zvolit běh do kopce, na nezpevněném terénu, sprinty a nebo intervalový trénink :)



Plavání je skvělou volbou pro ty, kteří trpí např. bolestmi zad, kloubů, kolen (jako já) atd. Je šetrné pro Vaše klouby a nemůžete se obávat
žádného zranění, snad jen utopení, heh. Oproti běhu procvičujete celé tělo prakticky rovnoměrně.
Pro mě je velkou nevýhodou vždy cestana plavecký stadion, převlékání,
následné sušení hlavy a pak ta zima, když v lednu vylezete s polomokrou hlavou... navíc je fajn, když umíte alespoň trochu techniku :)
Osoba s váhou 65kg spálí až 400 kcal za 30 minut.


Cyklistika a nebo spíše v našem amatérském podání - jízda na kole - může být velmi účinným tréninkem. Velkou výhodou je, že ji můžete začlenit 
do každodenního života - třeba jezdit na kole do práce :) Pokud je venku zima nebo prší, můžete se pohodlně přesunout na rotoped.
Osoba s váhou 65kg spálí 250-500 kcal za 30 minut - závisí na rychlosti, členitosti terénu nebo odporu.


Elliptical. Podle mého dámský stroj, jelikož jsem na něm snad nikdy neviděla muže. Najdete téměř v každém fitku. Výhodou je, že zapojujete nohy i ruce zároveň.
Náročnost si nastavíte podle odporu. Příjemná změna pro běžce, který nemá zrovna náladu běhat :D
Osoba s váhou 65kg spálí cca 300 kcal za 30 minut. Záleží na nastaveném odporu a tempu.


Běh na lyžích. Tak jo, přiznám se, že na běžkách jsem nikdy nejela. Nevýhodou je, že podmínky pro běžky asi v Praze jen tak nenajdete,
potřebujete ne zrovna levné vybavení a navíc potřebujete teplé oblečení. Pokud ale běžky ovládáte, vemte si na záda menší batůžek a vyražte do hor.
Ten výhled určitě stojí za to a zapotíte se víc než kdy jindy!
Osoba s váhou 65kg spálí až 330 kcal za 30 minut.


Step aerobic  nebo zumba. Ideální varianty pro holky, které nerady cvičí samy nebo potřebují vedené lekce. Výhodou je cvičení v kolektivu,
většinou zábavné choreografie a super hudba po celou dobu tréninku. Pro ztížení můžete zvýšit stepper nebo si vzít do rukou lehčí činky :)
Osoba s váhou 65kg spálí cca 300-400 kcal za 30 minut.


Veslovací trenažér aneb rowing trainer. Ačkoli bývá ve fitku často přehlížen, při vyšší intenzitě cvičení a větším odporu může být velmi
účinným cardio strojem. Zkuste si na něm zacvičit po tréninku rukou a ramen a zaručuji vám, že umřete :D
Osoba s váhou 65kg spálí až 300 kcal za 30 minut.


Fitbox je jedna z nejintenzivnějších lekcí, na kterých jsem kdy byla. Záleží (bohužel) na instruktorovi. U jednoho se zapotíte po 10 minutách tak,
že po tréninku ždímete tričko, u dalšího nesahá intenzita ani do půlky. Pokud jste ale naštvaní, rozhodně není nic lepšího! :D
Osoba s váhou 65kg spálí cca 360 kcal za 30 minut.
Edit: Tady je to hrozně individuální. Čím větší silou praštíte, čím více kopnete, čím intenzivněji pojedete, tím bude váš workout účinnější.


Spinning. Absolutní zabiják na nohy, zaručený pomocník na hubnutí. Pro začátečníky mohou být lekce dost náročné, proto se nebojte jet ve vlastním tempu :)
Osoba s váhou 65kg spálí cca 430 kcal za 30 minut.


Skok přes švihadlo aneb rope jumping. Super cvičení, které můžete dělat doma, na zahradě, na terase, před domem.
Klidně i chvíli ve fitku/ v tělocvičně, prakticky kdekoli, kde máte místo. Navíc může být i velice zábavné!
Neskákejte jen snožmo, zkuste skákat pozadu, po jedné noze, po druhé, do dřepu, vajíčko... fantazii se meze nekladou :)
Osoba s váhou 65kg spálí cca 350 kcal za 30 minut.
Pro začátečníky: Pokud nevydržíte 30 minut, skákejte v intervalech 1-2 minuty a o pauzách vždy pochodujte na místě.
Zkuste vydržet 15-20 minut a postupně přidávejte :)


Pokud jste došly až sem, moc děkuji za přečtení článku a snad Vám byl k něčemu užitečný :)
I tak ale nezapomeňte na následující informace:

Snad se Vám článek líbil! 

Thanks google for all the images!
PERSONAL INSTAGRAM || FITNESS INSTAGRAM





Štítky: , , ,